sol

idag har jag fått lägenheten besiktigad och det jag måste göra är att byta ut den trasiga rutan i balkongdörren och måla en vit kant längst upp i badrummet... jag frågade varför den skulle finnas där och det verkade mest vara en gammal onödig standard... men men, måla lär jag ju göra i alla fall... förutom det var det inget och det känns ju skönt...

under dagen idag har jag suttit och läst om 1800-talsförfattare och läst poesi, känns lagom högkulturellt... :) jag har till och med blivit tillräckligt nördig för att tycka att det är rätt trevligt...

i helgen flyr jag stan igen och beger mig till värmland och djuprämmen där vi ska ha kick-off med kollopersonal, jag hoppas på en solig och bra helg... värmland verkar ju vara lite nyckfyllt... (syftar på snön förra året i maj)

nu vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska hitta på i några timmar, ska nog sätta mig och läsa lite i lingvistikboken, men helst hade man ju velat uttnyttja soltimmarna lite mer... jag lyckas på något vis alltid ta de där promenaderna under kvällstid...

är det för övrigt någon som vet hur man lagar en blogg som bara ser vettig ut i firefox? sitter med explorer nu på min kollo-dator och det ser ju förjävligt ut när alla rubriker och länkar på högersidan är längst ner under alla inlägg... galet...

22 april släpper promoe nytt på svenska och spelar på terassöpningen på pluto, I will be there!! och dagen efter spelar Marit Bergman på SIgurdsgatan, är lite sugen... någon mer? :) såg också att kultiration spelar helgen när allt händer, den 8 maj... vilket betyder att jag missar dem... skit... kanske får försöka pricka in nån annan spelning, typ i stockholm kanske... och i övrigt är det en hel del andra som släppt nytt, så det ser bra ut på musikfronten.. :)

shit, jag är sjukt kulturell... :) bloggar om 1800-talspoesi och spelningar, och är för övrigt rätt sugen på att gå på teater, Vem är rädd för Virginia Woolf har jag fått för mig att jag vill se...

nä, nu ska jag hugga tag i ett äpple och en bok...

Kommentarer
Postat av: Stenram

Bloggen: prova att gå tillbaka till en "normal" mall för att se om det då fungerar i explorer, dvs börja om...

Kultur: några på jobbet gick på V W och sa att den var jättebra....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback