jag kanske inte är en riktig tjej, men kladdkaka det kan jag baka!

kom på att mitt fantastiska kladdkakerecept kommit upp i minst tre av varandra oberoende diskussioner de senaste dagarna, så det kanske är dags att dela med mig av det och skapa en tillfällig husmorsblogg... :)

Världens bästa kladdkaka
100g smör (om någon använder hårt smör ska det smältas, annars funkar det finfint med flytande smör 1 dl)

3 dl socker
1/2 krm salt
2 tsk vanlijsocker
4 msk kakao
rör ihop det här i en bunke, mitt husmorstips är att använda en trägaffel, men det är nog valfritt, visp är dock inte att rekommendera! :)

2 ägg, ett i taget ner i blandningen
1 1/2 dl mjöl

rör ihop, häll över i en form och sen in i ugnen, i mitten, i 40 minuter på 150 grader. formen jag har är typ 23 cm i diameter, kanske lite större... nu kan det inte misslyckas... tar det dig längre än 5 minuter att blanda ihop ingredienserna har du överarbetat det... hehe

håll den borta från micron bara ida! :)

nej, ni behöver inte oroa er, jag kommer inte att börja modeblogga eller upplysa er om mina träningsmotivationstips efter det här. jag lovar!

Kommentarer
Postat av: Ida

Wiiiiihoo! (Och ja, jag lovar)

Postat av: Ida

Wiiiiii! (Och ja, jag lovar)

2009-02-12 @ 20:00:52
URL: http://idathemonster.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback