i skolans våld, nej, värld

Är ute på VFU, det betyder Verksamhetsförlagd Utbildning. Det betyder ungefär att jag har praktik. Så, nu kan jag alltid hänvisa till det här inlägget om det skulle vara några frågetecken kring begreppet. Oj, jag verkar liksom lite tjurig. Det är jag faktiskt inte, alls. Mest trött. Jag har varit ute på VFU nu i tre dagar och det är verkligen kul. Jag hade nästan börjat tveka lite på om jag verkligen ville jobba i skolan så småningom, men som vanligt ändrar jag mig i första stund när jag kommer ut till min partnerskola. Trivs så himla bra därute och jag känner mig alltid styrkt i mitt yrkesval när jag kommer dit. Inte för att det är världens bästa skola eller så, men en skola där lärarna är engagerade och sköna att ha att göra med och kidsen är roliga att ha att göra med...

Jag är för övrigt lite stolt över mig själv eftersom jag cyklar varje dag till och från Bäckby. Backen borta vid Syrianska kyrkan är fan inte nådig. Där ångrar jag mitt beslut varje morgon. Efter den är det dock ganska smooth sailing resten av vägen.

Och nu, mina vänner, blir det action här i bloggen. Real life action.

Det här damp precis ner i mitt brevinkast. Eftersom jag inte är amerikan vågade jag öppna det trots den stora överhängande risken att det kunde vara någon form av terroristattack.




Och här har ni innehållet:


Om det nu inte är påskharen, eller kanske jultomten eftersom det faktiskt stod "god jul", han kanske bara var lite förvirrad, så är min nästa gissning att Stenram och Lillan är inblandade i detta.

Jag lovar att rapportera så fort jag vet något!

Nu ska jag göra mig i ordning för sängen, måste ju upp sjukt tidigt för att hinna äta frukost och ta mig till Bäckby i tid.

Over and out, och fortsättning följer!

 

 


Kommentarer
Postat av: Tina

Hjälp, vad är det för nån slags otäck klump?

2009-10-22 @ 08:25:02
Postat av: Stenram

Tina: är du inte snäll så har vi kommit fram till att vi ska kasta älgbajs på dig! =)

Den där "klumpen" är faktiskt ett högklassigt bakverk som kallas Choclate chip cookie!!! Men nu har du nog brännt dina chanser att få smaka... =P



ps. den funkar ypperligt som middag...

Postat av: Tina

Stenram: Haha, fotot kanske inte gör det högklassiga bakverket rättvisa då?! Jag ber om ursäkt om jag trampat på någons tå eller så (rimma kan jag också)!



2009-10-22 @ 13:13:57
Postat av: Stenram

Tina: ok då, vi skyller exakt allt på fotografen! hon uppskattar tydligen inte det högklassiga bakverket tillräckligt mycket för att ta en högklassig bild av den! nästan så påskharen ska ta tillbaka det högklassiga bakverket med omedelbar verkan!!! =)

2009-10-22 @ 15:03:49
URL: http://stenram.blogg.se/
Postat av: mikaela

hehe, låg ju ett nyhetsvärde i att publicera så fort som möjligt... hann inte iväg till en studio och porträttfota... :)

2009-10-22 @ 16:34:11
URL: http://mickigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback