studera

Jo, det är det jag planerar att göra idag... Men hittills har det inte hänt så värst mycket måste jag väl erkänna. Jag har i och för sig gjort klart ett grupparbete och skickat in, så det får väl räknas som något i alla fall. Jag har inga lektioner förrän på fredag och jag tror att planen är att man ska plugga inför tentan som är nästa vecka, så det är väl det jag ska försöka göra idag. Jag bör i alla fall ta tag i att läsa den äckliga boken som vi har i den största kursen jag läser. jag har verkligen skjutit upp det eftersom jag inte gillar den, men jag tror att det är dags att ta tag i den idag... huu...

nu har jag varit förkyld i en vecka och börjar bli jäkligt less på det hela men idag känns det nog faktiskt tillräckligt bra för att våga mig på att träna yoga ikväll, håller tummarna för att det är sant! Igår kändes det dock inte alls ok att träna på riktigt, så jag laddade ner The Kite Runner på ljudbok och begav mig ner och gick 5:an i spåret. Var grymt skönt att bara gå där och lyssna och vara helt i sin egen värld där i mörkret. Blir ju typ 8 km att gå den sträckan, det var verkligen skönt att röra på sig lite. För den somär intresserad så är mina hörlurar fortfarande borta och jag börjar ge upp hoppet, fick låna ett par datorhörlurar av Tobbe igår som fungerade alldeles utmärkt att promenera med men jag är inte så sugen på att springa omkring på stan med ett par datorhörlurar med världens längsta sladd... hehe.

Tittade på det omtalade Svenska Hollywoodfruar igår och funderade över varför de pratar engelska med sina barn och inte försöker lära dem svenska. Då växte Anna Anka i mina ögon när hon faktiskt kommenterade just detta. Att hon låter barnen titta på svenska barnfilmer och lyssna på svenska barnsånger... Halleluja! :)

Mitt mission idag får bli att hitta fler ljudböcker att roa mig med och att försöka ta mig igenom en bit av den hemska kurslitteraturen. Dags att sätta igång tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback