gör om gör fel, fast rätt

alltså, orkar inte dra den där hoffmaestrohistorien i sin helhet, men det blev i alla fall inte som vi hade tänkt oss men en jävla bra kväll ändå (med några smärre felsteg, haha). För er som lyckats missa det så missade vi iaf Hoffmaestro (också).

Funderar lite över det här med vilka roller vi har och när de liksom ibland krockar. I ena sekunden är jag "Kårhusmästarn", som man liksom måste passa sig lite för, man vet aldrig när hon skämtar eller menar allvar, andra är jag den där tjejen i mängden i nybörjarthai-gruppen och sen är man Mikaela helt och hållet privat där inget är under bältet och alla känslor och tankar ligger på ytan. Inte så att man liksom fejkar i någon av rollerna eller inte är sig själv, men man har ju definitivt olika roller i olika situationer helt enkelt. Rollerna flyter ju helt klart ihop jävligt mycket men ibland inser man att man måste se sig själv ut andras synvinkel litegrann för att få perspektiv.

Aja, nog tjatat om det, funderade bara lite över hela grejen... I övrigt rullar veckorna på i en riktigt rasande fart. Snart är det bröllop, efter det är det förhoppningsvis dags att börja bli lite klar med uppsatsen, sen är det förhoppningsvis helt plötsligt 7e juni. Nej, det är jag inte redo att sluta tjata om.

Ser fram emot sommaren, ska bli grymt med festival och att ha Gurra hemma i rätt land och att få sommarjobba ute på Tillberga. Ja, känns bra helt enkelt. (Och ja, jag vet att man inte får skriva två och efter varandra, men jag ska bli svensklärare, så jag får göra som jag vill!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback