less

jo, just nu är jag rätt less. Less på att inte hinna, less på att ha dåligt samvete över att inte plugga när jag jobbar och inte jobba när jag pluggar. Nu är det officiellt (nästan iaf) klart att jag inte kommer att hinna klart med uppsatsen. Jag minns i början av terminen när läraren satt på första seminariet och påpekade att "ojdå, det är väldigt tidigt, datumet för ventilering". Då kunde man knappt fatta det, men nu är vi helt plöstligt en liten bit in i maj och tiden går så hiskeligt fort. Jag är väl egentligen inte så stressad över detta eftersom jag anat rätt länge att det kunde bli såhär och många andra i uppsatsgruppen är i samma sits, att man får ta det till hösten helt enkelt. Jag hoppas att det kommer att finnas ett datum precis i början av nästa termin, vore toppen att få det klart då.

TT från fortet ringde och undrade lite försynt om jag kanske kunde jobba i helgen. Så på lördag blir det fortet och natten söndag till måndag nattpass på sommarjobbet. Ibland har jag varit mer peppad. Men varje sekund jag spenderar med att inte göra nytta blir jag tokig, så det kanske är lika bra.

Det som håller mig flytande just nu är faktiskt träningen. Jag lyckas sätta undan några timmar i veckan för  thai-passen och då tänker jag inte på någonting annat än det vi håller på med just då och det är jävligt skönt.

I övrigt så bjöd Lillan och Stenram in mig och makarna Sköld på tacotorsdag idag, vilket var mycket trevligt. Jag har ångest över att jag som sagt inte gör nyttiga saker hela tiden men har kommit så långt i mitt liv att jag vet att jag måste lägga tid på sociala aktiviteter också för att inte känna av att det är för mycket att göra. Så imorn blir det spelning på Sigurd med Jespern och hans Daniel. :)

Nikola Sarcevic – Nikola & Fattiglapparna

nu, over and out.

Kommentarer
Postat av: Odinjohanna

I came upon this site a while back, I love it. It is great for anyone who interested in this subject. It is in my favorites. Thanks, you done a superb job!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback