politik

sitter och äter middag och lyssnar på radio. På nyheterna rapporterar de om att en kvinna i frankrike fått böter för att ha haft burka på sig på offentlig plats. Jag har iof svårt att tycka att det är ok att kvinnor ska tvingas skyla sig, men blir det inte ännu värre om man förbjuder det? Det enda som kommer hända är ju att de här kvinnorna kommer att vara tvingade att stanna hemma och bli helt och hållet i sina mäns våld. Känns ju helt sjukt. 500 euro fick hon punga ut trots att hon hade legitimation med sig och kunde visa ansiktet för en kvinlig polis. Argumentet är ju nämligen att man vill kunna identifiera alla vid behov. Känns lite läskigt att ett sånt här beslut har kunnat gå igenom tycker jag...

Aja. I övrigt har det varit en bra dag, har (förhoppningsvis) fullföljt mina plikter för kåren, pluggat några timmar och nu även lagat riktigt god mat. Om ett tag blir det träning som jag hoppas på förbättrar mina möjligheter att fullfölja Vårruset 18 maj utan att dö. Jag har nämligen inte satt min fot i spåret sen tidigt i höstas någon gång. Något löppass hoppas jag klämma in innan det smäller iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback